Περισσότεροι μαθητές στην ΕΕ μαθαίνουν πολλές γλώσσες
Η εκμάθηση περισσότερων από μία γλωσσών είναι ένα πλεονέκτημα, που όχι μόνο διευρύνει την προοπτική κάποιου κοιτάζοντας μια άλλη κουλτούρα, αλλά δημιουργεί και μελλοντικές ευκαιρίες στο χώρο εργασίας. Για αυτή την ικανότητα, τα σχολεία και τα εκπαιδευτικά ιδρύματα είναι μία από τις πρώτες γλωσσικές παιδικές χαρές.
Το 2022, το 6,5 % των μαθητών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στην ΕΕ μάθαιναν 2 ή περισσότερες ξένες γλώσσες.
Το Λουξεμβούργο ήταν η μόνη χώρα της ΕΕ όπου η πλειονότητα των μαθητών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης (79,6 %) μάθαιναν 2 ή περισσότερες ξένες γλώσσες, σημαντικά υψηλότερες από ό,τι στις υπόλοιπες χώρες. Ακολούθησε η Λετονία (37,2 %), η Ελλάδα (34,9 %) και η Εσθονία (33,6 %).
Μεταξύ 2013 και 2022, το ποσοστό των μαθητών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στην ΕΕ που μαθαίνουν τουλάχιστον 2 ξένες γλώσσες αυξήθηκε από 4,6 % σε 6,5 %. Τα στοιχεία δείχνουν ότι σε 18 χώρες της ΕΕ, τα ποσοστά αυξήθηκαν, αν και μέτρια. Οι υψηλότερες αυξήσεις καταγράφηκαν στη Λετονία (+ 22,3 εκατοστιαίες μονάδες), τη Φινλανδία (+ 14,9 εκατοστιαίες μονάδες), την Ισπανία (+ 9,2 εκατοστιαίες μονάδες) και την Ελλάδα (+ 9,0 εκατοστιαίες μονάδες), ενώ οι υπόλοιπες δεν υπερέβησαν τις 4,7 εκατοστιαίες μονάδες.
Στις 9 χώρες της ΕΕ όπου το ποσοστό μειώθηκε, η Πολωνία (-6,8 εκατοστιαίες μονάδες) και το Λουξεμβούργο (-4,2 εκατοστιαίες μονάδες) ανέφεραν τη σημαντικότερη πτώση.
Σύνολο δεδομένων πηγής: educ_uoe_lang02
Τα τρία πέμπτα των μαθητών της κατώτερης δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στην ΕΕ σπουδάζουν 2 ή περισσότερες γλώσσες
Σε επίπεδο κατώτερης δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, το 2022, το 60,7 % των μαθητών μάθαιναν 2 ή περισσότερες ξένες γλώσσες.
Στη Φινλανδία, το ποσοστό αυτό ανήλθε στο 98,0 % των μαθητών, το υψηλότερο ποσοστό μεταξύ των χωρών της ΕΕ. Η Ιταλία, η Ελλάδα, η Μάλτα, η Εσθονία, η Ρουμανία, το Λουξεμβούργο και η Πορτογαλία σημείωσαν επίσης υψηλά μερίδια που κυμαίνονταν μεταξύ 96,6 % και 92,9 %. Τα χαμηλότερα ποσοστά παρατηρήθηκαν στην Ιρλανδία (6,1 %), την Ουγγαρία (6,6 %) και την Αυστρία (7,7 %).
Σε σύγκριση με το 2013, το ποσοστό των μαθητών κατώτερης δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στην ΕΕ που μαθαίνουν τουλάχιστον 2 ξένες γλώσσες αυξήθηκε σε 60,7 % το 2022, από 58,4 %.
Το ποσοστό αυτό αυξήθηκε σε 11 χώρες της ΕΕ, με την Τσεχία (+ 24,1 εκατοστιαίες μονάδες), τη Γαλλία (+ 21,8 εκατοστιαίες μονάδες) και το Βέλγιο (+ 18,5 εκατοστιαίες μονάδες) να καταγράφουν τις υψηλότερες αυξήσεις. Από την άλλη πλευρά, σε 16 χώρες της ΕΕ, το ποσοστό των μαθητών της κατώτερης δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που μαθαίνουν τουλάχιστον 2 ξένες γλώσσες μειώθηκε, με μειώσεις μεταξύ -31,8 εκατοστιαίων μονάδων στη Σλοβενία, -31,7 εκατοστιαίων μονάδων στην Πολωνία και -26,9 εκατοστιαίων μονάδων στη Σλοβακία και -0,3 εκατοστιαίων μονάδων στη Φινλανδία, -0,9 εκατοστιαίων μονάδων στη Μάλτα και -1,1 εκατοστιαίων μονάδων τόσο στην Εσθονία όσο και στη Ρουμανία.
Σύνολο δεδομένων πηγής: educ_uoe_lang02
Το άρθρο αυτό δημοσιεύεται με την ευκαιρία της Ευρωπαϊκής Ημέρας Γλωσσών φέτος με θέμα «Γλώσσες για την Ειρήνη».
Πηγή και Εικόνα: ec.europa.eu