Ένα βήμα πιο κοντά στην ενιαία ψηφιακή αγορά
Όλο και περισσότερο μέρος της καθημερινής περιστρέφεται γύρω από το διαδίκτυο. Ωστόσο, τα εμπόδια που εξακολουθούν να υπάρχουν είναι αρκετά. Ένα από αυτά είναι ο γεωγραφικός αποκλεισμός. Την Τετάρτη, οι ευρωβουλευτές συζήτησαν τις νέες προτάσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, που συμπεριλαμβάνουν κανόνες για την αντιμετώπιση του γεωγραφικού αποκλεισμού και μας φέρνουν ένα βήμα πιο κοντά στην ενιαία ψηφιακή αγορά.
Πέρυσι, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή παρουσίασε την στρατηγική της για την Ενιαία Ψηφιακή Αγορά και τον Ιανουάριο του 2016, το ΕΚ απάντησε με έκθεση, που θα τροφοδοτήσει την νομοθεσία που έρχεται.
Την Τετάρτη 25 Μαΐου η Ευρωπαϊκή Επιτροπή παρουσίασε τις προτάσεις σχετικά με το ηλεκτρονικό εμπόριο αλλά και για την αναβάθμιση των κανόνων που αφορούν το οπτικοακουστικό υλικό.
Η ψηφιακή καινοτομία, έχει να κάνει με τη βελτίωση και την εξεύρεση νέων τρόπων για την επίλυση προβλημάτων, από την πρόσβαση στις υπηρεσίες και τα αγαθά, μέχρι το περιβάλλον και τις μετακινήσεις. Ο σκοπός της στρατηγικής για την ενιαία ψηφιακή αγορά, έχει να κάνει επίσης με το σπάσιμο των εμποδίων. Εκείνων των εμποδίων, που συχνά δημιουργούνται εξαιτίας παρωχημένης νομοθεσίας ή πρακτικών», είπε η Κάια Κάλλας (Φιλελεύθεροι, Εσθονία), μια από τους δύο εισηγητές για την έκθεση του ΕΚ, κατά τη διάρκεια της συζήτησης στις 25 Μαΐου.
Γεωγραφικός αποκλεισμός
Είναι η πρακτική ορισμένων πωλητών στο διαδίκτυο, να περιορίσουν ή να διαφοροποιήσουν την πρόσβαση των πελατών από άλλες χώρες στα προϊόντα ή τις υπηρεσίες τους.
Το ΕΚ δήλωσε τον Ιανουάριο ότι «ο γεωγραφικός αποκλεισμός καταναλωτών, από τη διαδικτυακή πρόσβαση σε αγαθά και υπηρεσίες με βάση τη διεύθυνση IP, την ταχυδρομική τους διεύθυνση ή τη χώρα έκδοσης της πιστωτικής τους κάρτας, είναι αδικαιολόγητη και πρέπει να σταματήσει».
Σύμφωνα με την πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής οι καταναλωτές άλλων κρατών μελών, θα πρέπει να έχουν ίδια πρόσβαση με εκείνους που βρίσκονται στο ίδιο κ-μ. Ωστόσο, η πρόταση για απόσυρση του γεωγραφικού αποκλεισμού σε ορισμένες περιπτώσεις, δεν αφορά τις υπηρεσίες μεταφορών, τις χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες λιανικής και τις υπηρεσίες οπτικοακουστικών μέσων. Επίσης, η νέα πρόταση δεν υποχρεώνει τους πωλητές να διαθέτουν τα προϊόντα τους σε όλη την Ευρώπη.
«Στον κόσμο που ζούμε σήμερα, θα ήταν αδιανόητο για έναν πωλητή να βασίζεται αποκλειστικά στη χώρα στην οποία ζει. Επίσης, θέλουμε να προστατεύσουμε και τους καταναλωτές και να εξαλείψουμε τις διακρίσεις. Να μην έχει σημασία η χώρα στην οποία ζει κανείς ή η πιστωτική κάρτα που κατέχει. Αυτό είναι απαράδεκτο σε μια ενιαία ψηφιακή αγορά», είπε η άλλη εισηγήτρια του ΕΚ Γκέπαρντ Έβελιν (Γερμανία, Σοσιαλιστές), κατά τη συνεδρίαση της ολομέλειας στις 25 Μαΐου.
Πηγή: europarl.europa.eu