ΟΛΑ ΟΣΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΝΩΡΙΖΕΤΕ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΥΡΩΠΑΙΟ ΔΙΑΜΕΣΟΛΑΒΗΤΗ

Πέμπτη, 14 Μάιος, 2009 | Top Post

Η Ομάδα του Ευρωπαίου Διαμεσολαβητή

Ποιος είναι ο Ευρωπαίος Διαμεσολαβητής;

Ο Ευρωπαίος Διαμεσολαβητής αποτελεί ένα από τα κύρια θεσμικά όργανα της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Ασχολείται με τη διερεύνηση καταγγελιών περί κακοδιοίκησης στα όργανα και τους οργανισμούς της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Κακοδιοίκηση σημαίνει ανεπαρκής ή πλημμελής διοίκηση και συντρέχει, όταν ένα θεσμικό όργανο δεν ενεργεί σύμφωνα με το νόμο, δεν σέβεται τις αρχές περί χρηστής διοίκησης ή παραβιάζει θεμελιώδη δικαιώματα. Από το 2003 στη θέση του Ευρωπαίου Διαμεσολαβητή βρίσκεται ο καθηγητής Νικηφόρος Διαμαντούρος, ο οποίος εξελέγη στο αξίωμα αυτό από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο.

Ποιος μπορεί να απευθυνθεί στον Ευρωπαίο Διαμεσολαβητή;

Στον Ευρωπαίο Διαμεσολαβητή μπορεί να απευθυνθεί κάθε πολίτης ή μόνιμος κάτοικος κράτους-μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης, καθώς και κάθε εταιρία, ένωση ή άλλο νομικό πρόσωπο που εδρεύει σε κράτος-μέλος της ΕΕ.

Ποια διαδικασία ακολουθείται κατά τη διερεύνηση μιας υπόθεσης;

Η διαδικασία διερεύνησης μιας υπόθεσης συνήθως ξεκινά με την υποβολή σχετικής καταγγελίας. Ωστόσο ο Ευρωπαίος Διαμεσολαβητής μπορεί να προβεί και σε αυτεπάγγελτες έρευνες. Προκειμένου μια καταγγελία να θεωρηθεί αποδεκτή θα πρέπει:

α) το περιεχόμενο της να εμπίπτει στις αρμοδιότητες του Ευρωπαίου Διαμεσολαβητή (π.χ. κακοδιαχείριση σε κάποιο κοινοτικό όργανο ή οργανισμό),

β) να υποβληθεί στον Ευρωπαίο Διαμεσολαβητή σε γραπτή μορφή μέσω απλού ή ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή φαξ εντός διετίας από τη στιγμή που περιήλθαν στη γνώση του καταγγέλοντα τα γεγονότα της υπόθεσης,

γ) να αναφέρεται με σαφήνεια ποιος είναι ο καταγγέλοντας, ποιο όργανο ή η οργανισμό της ΕΕ αφορά η καταγγελίαι, καθώς και ποια είναι η βάση της,

δ) να υποβληθεί, αφού ο καταγγέλων έχει προηγουμένως επικοινωνήσει για το συγκεκριμένο ζήτημα με το εν λόγω όργανο ή οργανισμό,

ε) η υπόθεση, στην οποία αναφέρεται, να μην εκκρεμεί ή να μην έχει ήδη κριθεί ενώπιον δικαστηρίου.

Ο Διαμεσολαβητής ενδέχεται να μην χρειάζεται παρά να ενημερώσει το εν λόγω όργανο για την καταγγελία προκειμένου να επιλυθεί το πρόβλημα. Εάν το ζήτημα δεν διευθετηθεί κατά ικανοποιητικό τρόπο κατά τη διάρκεια της διερεύνησης της υπόθεσης, ο Διαμεσολαβητής θα προσπαθήσει, εφόσον αυτό είναι δυνατόν, να επιτύχει ένα φιλικό διακανονισμό, ο οποίος θα διορθώνει την περίπτωση κακοδιοίκησης και να ικανοποιεί τον καταγγέλοντα. Αν αποτύχει η προσπάθεια αυτή, ο Ευρωπαίος Διαμεσολαβητής μπορεί να διατυπώσει συστάσεις για την επίλυση της υπόθεσης. Αν το κοινοτικό όργανο δεν αποδεχτεί τις συστάσεις του, ο Ευρωπαίος Διαμεσολαβητής μπορεί να απευθύνει οικεία ειδική έκθεση προς το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο.

Τι συμβαίνει σε περίπτωση που ο Ευρωπαίος Διαμεσολαβητής δεν είναι αρμόδιος για τη διερεύνηση μιας καταγγελίας;

Ακόμα και στην περίπτωση που μια καταγγελία δεν υπάγεται στην αρμοδιότητα του Ευρωπαίου Διαμεσολαβητή, θα καταβληθεί κάθε δυνατή προσπάθεια προκειμένου να βοηθηθεί ο καταγγέλων. Καθώς οι περισσότερες από αυτές τις καταγγελίες αφορούν εθνικά ή τοπικά ζητήματα, συνήθως είτε διαβιβάζονται απ’ ευθείας στον αρμόδιο εθνικό ή τοπικό διαμεσολαβητή είτε προτείνεται στον καταγγέλοντα να επικοινωνήσει ο ίδιος μαζί τους. Στην ιστοσελίδα του Διαμεσολαβητή θα βρείτε ένα διαδραστικό οδηγό, που σκοπό έχει να καθοδηγήσει τους καταγγέλοντες προς το καταλληλότερο για την περίπτωσή τους όργανο. Ο οδηγός αυτός διατίθεται και στις 23 επίσημες γλώσσες της ΕΕ.

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το θεσμό του Ευρωπαίου Διαμεσολαβητή, αλλά και για οδηγίες σχετικά με την υποβολή των ερωτημάτων ή των καταγγελιών σας, επισκεφθείτε την ιστοσελίδα www.obmudsman.europa.eu/home.faces .

Σκανάρετε για να συμμετάσχετε στην πλατφόρμα mazi.eu!

Θέλετε να μάθετε περισσότερα για την ΕΕ και να συμμετάσχετε σε συζήτηση για το μέλλον της;



Με μία ματιά
                                     
Τελευταία Νέα από europa.eu
  • No noew..
To κέντρο συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση.