Πάνω από 1,3 δις ευρώ σε μεγάλα έργα υποδομών και περιβάλλοντος στην Ελλάδα

Τρίτη, 28 Μάρτιος, 2017 | NEA

greece_espaΚονδύλια από την πολιτική συνοχής, ύψους άνω των 1,3 δισ. ευρώ, θα επενδυθούν σε δέκα έργα ευρυζωνικότητας, μεταφορών και περιβάλλοντος στην Ελλάδα.

Η εν λόγω επενδυτική προσπάθεια ύψους 1,3 δισ. ευρώ θα επιτρέψει την ολοκλήρωση, εντός της τρέχουσας δημοσιονομικής περιόδου 2014–2020, των μεγάλων έργων που ξεκίνησαν κατά την περίοδο 2007–2013, με άμεσα οφέλη για τον ελληνικό λαό και για την πραγματική οικονομία της χώρας.

«Αυτά τα έργα υποδομής, που συγχρηματοδοτούνται από την ΕΕ, προορίζονται να υποστηρίξουν μια στρατηγική ανάπτυξης, υπό ελληνική ηγεσία, και αποτελούν απτή έκφραση της αλληλεγγύης της ΕΕ. Πάνω από 35 δισ. ευρώ από τα κονδύλια της ΕΕ επενδύονται στη χώρα κατά τη δημοσιονομική περίοδο 2014–2020 και συνιστούν ισχυρή βάση για την επιστροφή στη διαρκή ευημερία. Σε συνδυασμό με το Ευρωπαϊκό Ταμείο Στρατηγικών Επενδύσεων, τον πυρήνα του επενδυτικού σχεδίου του προέδρου Γιούνκερ, μπορούν να αποτελέσουν επίσης πόλο έλξης περισσότερων ιδιωτικών επενδύσεων», δήλωσε η αρμόδια για την περιφερειακή πολιτική, Επίτροπος κ. Κορίνα Κρέτσου.

51 περίπου εκατ. ευρώ για την ανάπτυξη υποδομών ευρυζωνικότητας στη χώρα

Το επενδυτικό πακέτο αποσκοπεί στην ευρυζωνική κάλυψη αγροτικών και απομακρυσμένων περιοχών της Ελλάδας. Το έργο αυτό συμβαδίζει με τους στόχους της ψηφιακής ενιαίας αγοράς και θα βοηθήσει να επιτευχθεί ο στόχος της συνδεσιμότητας για ολόκληρη τη χώρα μέχρι το 2020. Με τον τρόπο αυτόν θα ενισχυθεί η καινοτομία και η επιχειρηματικότητα, θα αναπτυχθεί η ηλεκτρονική διοίκηση και οι ηλεκτρονικές υπηρεσίες και θα δοθεί στις αγροτικές κοινότητες η δυνατότητα να αναλάβουν κεντρικό ρόλο στη μετάβαση της ελληνικής οικονομίας προς την έξυπνη και βιώσιμη ανάπτυξη.

377 εκατ. ευρώ για δημόσια αστικά συστήματα μαζικής μεταφοράς στην Αθήνα και στην ευρύτερη περιοχή της Αττικής

Το αθηναϊκό μετρό έχει λάβει εντατική χρηματοδοτική υποστήριξη από την ΕΕ. Πλέον θα έχουν επενδυθεί πάνω από 261 εκατ. ευρώ στην επέκταση της γραμμής 3 διαμέσου των δυτικών προαστίων της Αθήνας και μέχρι τον Πειραιά, την τρίτη μεγαλύτερη πόλη και τον πιο σημαντικό επιβατικό και εμπορευματικό λιμένα της Ελλάδας. Το έργο περιλαμβάνει την κατασκευή έξι νέων σταθμών του μετρό και την προμήθεια 17 αμαξοστοιχιών· αναμένεται να έχει τεθεί σε λειτουργία μέχρι το 2020 για να εξυπηρετεί επιπλέον 174.000 κατοίκους της Αθήνας.

Πάνω από 58 εκατ. ευρώ επενδύονται στην επέκταση της γραμμής του τραμ από το κέντρο της πόλης μέχρι τον λιμένα. Το έργο αυτό περιλαμβάνει επίσης την κατασκευή 13 σταθμών του τραμ και την προμήθεια 25 βαγονιών και θα δώσει σε άλλους 11.000 ανθρώπους τη δυνατότητα να χρησιμοποιούν το δίκτυο του τραμ ώστε να μειωθεί η κυκλοφοριακή συμφόρηση στην πόλη.

Τέλος, πάνω από 18 εκατ. ευρώ επενδύονται στη σχεδίαση, στην εγκατάσταση και στη λειτουργία ολοκληρωμένου συστήματος αυτόματης είσπραξης εισιτηρίων στην Αθήνα, που θα καλύπτει όλα τα δημόσια μέσα μεταφοράς στην ευρύτερη μητροπολιτική περιοχή. Τα χάρτινα εισιτήρια θα αντικατασταθούν σταδιακά από ένα σύστημα ηλεκτρονικής επικύρωσης που θα διευκολύνει τους χρήστες στις διαδρομές τους και θα περιορίσει την εισιτηριοδιαφυγή.

Πάνω από 730 εκατ. ευρώ στην επέκταση του μετρό της Θεσσαλονίκης

Η ΕΕ παρέχει χρηματοδοτική υποστήριξη στην κατασκευή ενός σύγχρονου αυτοοδηγούμενου συστήματος μετρό στην πόλη της Θεσσαλονίκης για την τόνωση της τοπικής οικονομίας. Πάνω από 407 εκατ. ευρώ θα έχουν επενδυθεί στην ολοκλήρωση της κύριας γραμμής μετρό της πόλης, συμπεριλαμβανομένων των εργασιών ανακαίνισης σε σταθμούς του μετρό, της κατασκευής νέων σηράγγων και της προμήθειας 24 αμαξοστοιχιών. Αφού τεθεί σε λειτουργία, το 2020, η γραμμή του μετρό αναμένεται να εξυπηρετεί 247.000 επιβάτες ημερησίως και να συμβάλει στη μείωση της οδικής κυκλοφορίας και στη βελτίωση της ποιότητας του αέρα στην περιοχή της Θεσσαλονίκης.

Επιπλέον, 323 εκατ. ευρώ περίπου θα δοθούν για την επέκταση του μετρό μέχρι την πόλη της Καλαμαριάς, νοτιοανατολικά της Θεσσαλονίκης. Με τον τρόπο αυτό θα βελτιωθεί η καθημερινή ζωή σε αυτή την αστική περιοχή, ιδίως για τους εργαζομένους που μετακινούνται καθημερινά μεταξύ Καλαμαριάς και Θεσσαλονίκης.

50 περίπου εκατ. ευρώ για τη βιώσιμη κινητικότητα στη χερσόνησο της Πελοποννήσου

Η σιδηροδρομική γραμμή Αθηνών–Πατρών συνδέει το λιμάνι της Πάτρας με το λιμάνι του Πειραιά και τον διεθνή αερολιμένα των Αθηνών. Αποτελεί έτσι έναν βασικό άξονα μεταφορών πάνω στον διάδρομο Ανατολής/ανατολικής Μεσογείου του βασικού διευρωπαϊκού δικτύου μεταφορών (ΔΕΔ-Μ). Η επένδυση ύψους 50 εκατ. ευρώ θα χρηματοδοτήσει εργασίες εκσυγχρονισμού στο τμήμα μεταξύ Διακοφτού και Ροδοδάφνης. Το έργο αυτό θα ενισχύσει την οικονομική ανάπτυξη της περιοχής και θα αυξήσει την ποικιλία των διαθέσιμων μέσων μεταφοράς εμπορευμάτων και επιβατών μεταξύ των μεγάλων πόλεων και λιμένων της χώρας.

38 εκατ. ευρώ για τη βελτίωση της συλλογής και επεξεργασίας λυμάτων στην περιφέρεια της Αττικής

Με το ποσό αυτό χρηματοδοτείται η κατασκευή σύγχρονου αποχετευτικού δικτύου, μήκους σχεδόν 100 χλμ., και μονάδας επεξεργασίας λυμάτων στις πόλεις του Κορωπίου και της Παιανίας, νοτιοανατολικά της Αθήνας, τα οποία καλύπτουν τα περιβαλλοντικά πρότυπα και τις απαιτήσεις που ισχύουν στην ΕΕ. Αυτό το αναβαθμισμένο σύστημα διαχείρισης λυμάτων θα εξυπηρετεί σχεδόν 95.000 ανθρώπους.

92 εκατ. ευρώ για τη βελτίωση των οδικών συνδέσεων στη Βόρεια Ελλάδα

Πάνω από 64 εκατομμύρια ευρώ επενδύονται στην αναβάθμιση της δυτικής περιφερειακής οδού της Θεσσαλονίκης και των παράπλευρων οδών, για καλύτερη και ταχύτερη οδική σύνδεση της πόλης με τα μεγάλα οδικά δίκτυα – την Εγνατία οδό, τον αυτοκινητόδρομο Πειραιά–Αθηνών–Θεσσαλονίκης–Ευζώνων (ΠΑΘΕ) και τον διάδρομο Ανατολής/ανατολικής Μεσογείου του ΔΕΔ-Μ. Τα έργα αυτά θα μειώσουν την κυκλοφοριακή συμφόρηση και έτσι οι κάτοικοι, ιδίως το ένα εκατομμύριο κάτοικοι των δυτικών συνοικιών της πόλης (Αμπελόκηποι–Μενεμένη, Κορδελιό–Εύοσμος και Παύλου Μελά), θα ωφεληθούν από τη μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης και της ηχορρύπανσης.

Επιπλέον, σχεδόν 28 εκατομμύρια ευρώ επενδύονται στην ολοκλήρωση και την αναβάθμιση του αυτοκινητόδρομου Α29 (που αποτελεί επίσης μέρος του διαδρόμου Ανατολής/ανατολικής Μεσογείου), στο τμήμα μεταξύ Κορομηλιάς και Κρυσταλλοπηγής, στην περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας. Τα έργα αυτά θα μειώσουν στο μισό τον χρόνο ταξιδιού μεταξύ των δύο πόλεων και θα βελτιώσουν σημαντικά την οδική ασφάλεια.


Ιστορικό

Τον Ιούλιο του 2015 η Ευρωπαϊκή Επιτροπή παρουσίασε το πρόγραμμα για την απασχόληση και την ανάπτυξη στην Ελλάδα, που αποσκοπεί στην πλήρη αξιοποίηση των ευρωπαϊκών διαρθρωτικών και επενδυτικών ταμείων από τη χώρα.

Κατά τη δημοσιονομική περίοδο 2014–2020 η Ελλάδα θα λάβει από την ΕΕ κεφάλαια ύψους 35 δισ. ευρώ, στα οποία συμπεριλαμβάνονται 20 δισ. ευρώ από τα ευρωπαϊκά διαρθρωτικά και επενδυτικά ταμεία και 15 δισ. ευρώ από τα γεωργικά ταμεία.

Η Ελλάδα έχει ωφεληθεί από μια εξαιρετικά εμπροσθοβαρή κατανομή των πόρων στο πλαίσιο των προγραμμάτων για την πολιτική συνοχής, προκειμένου να δοθεί ώθηση στην επιλογή και στην υλοποίηση έργων σε τοπικό επίπεδο, συμπεριλαμβανομένης και της δεύτερης φάσης πολλών μεγάλων έργων.


Περισσότερες πληροφορίες

Ανακοίνωση της Επιτροπής, 2015: «Νέο ξεκίνημα για την εργασία και την ανάπτυξη στην Ελλάδα»

Πλατφόρμα ανοικτών δεδομένων για τη συνοχή – Ελλάδα

Ευρωπαϊκά διαρθρωτικά και επενδυτικά ταμεία στην Ελλάδα κατά την περίοδο 2014–2020

Η έκθεση είναι διαθέσιμη στα αγγλικά εδώ

 

Αναδημοσίευση Δελτίου Τύπου Αντιπροσωπείας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην Ελλάδα

Τελευταία Νέα από europa.eu
  • No noew..
To κέντρο συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση.