Τι είναι το empathy-based marketing;

Δευτέρα, 10 Απρίλιος, 2023 | NEA

Στις μέρες μας, είναι εύκολο για μία επιχείρηση να προσεγγίσει το κοινό της, καθώς υπάρχουν πολλά διαθέσιμα κανάλια επικοινωνίας. Αυτό όμως, δεν καθορίζει την επιτυχία στην απόκτηση των νέων πελατών, αλλά και τη διατήρηση των υπαρχόντων. Tα κοινότυπα σλόγκαν και τακτικές δεν πείθουν πλέον εύκολα το καταναλωτικό κοινό. Χρειάζεται μία πρωτότυπη, προσωπική και ουσιώδης επαφή με το κοινό που επιτυγχάνεται μέσω του λεγόμενου “empathy-based marketing”.

Γιατί empathy;

Στα αγγλικά, “empathy” σημαίνει ενσυναίσθηση, δηλαδή το να κατανοεί κανείς τα συναισθήματα και τα κίνητρα του άλλου. Όπως ο καθένας από εμάς πρέπει να διαθέτει ενσυναίσθηση, προκειμένου να κατανοήσει τους γύρω του, το ίδιο ισχύει και για τις επιχειρήσεις. Πώς μπορεί κανείς να εξυπηρετήσει αποτελεσματικά τις ανάγκες του κοινού του χωρίς ενσυναίσθηση; Επομένως, είναι σημαντικό για την επιχείρηση να εξερευνήσει τα συναισθηματικά κίνητρα του κοινού της.

Πώς μπορεί να γίνει;

Δεν αρκεί να γνωρίζει απλώς κανείς τις συνήθειες των καταναλωτών. Το μυστικό είναι να μπει κανείς στη θέση τους και να βιώσει την πραγματικότητα με τον δικό τους τρόπο. Κατέχοντας αυτή τη γνώση, μπορεί κανείς να λάβει τις σωστές αποφάσεις. Παρόλα αυτά, απαιτείται η δέουσα προσοχή ώστε η προσέγγιση του κοινού να μην οδηγήσει σε σταδιακή χειραγώγηση αυτού.

Αλλαγή νοοτροπίας

Το συχνότατο λάθος που διαπράττει κανείς στο χώρο του μάρκετινγκ είναι η κοινότυπη προσπάθεια να πείσει κανείς το κοινό, ώστε να πουλήσει. Αυτός μπορεί να είναι στόχος αλλά οι πελάτες το αντιλαμβάνονται εύκολα και δεν ανταποκρίνονται πάντοτε. Αντίθετα, όταν ο πελάτης νιώθει ότι τα συναισθήματα και οι προσδοκίες του είναι σημαντικά, τότε είναι περισσότερο από πιθανό να πειστεί.

Οι προσωπικότητες των πελατών

Αφού κανείς συλλέξει τις απαραίτητες πληροφορίες σχετικά με τα συναισθήματα και τα κίνητρα του κοινού του, μπορεί να δημιουργήσει διαφορετικές “περσόνες”, οι οποίες αντιπροσωπεύουν το κοινό του. Με αυτόν τον τρόπο, οργανώνει τα δεδομένα του και μπορεί να ανταποκριθεί πληρέστερα στις ανάγκες του.

Branding

Οι πελάτες πλέον δεν αγοράζουν απλά ένα προϊόν ή μία υπηρεσία. Η ποιότητα και η τιμή καθορίζουν τις καταναλωτικές συνήθειες αλλά δεν είναι οι μοναδικοί παράγοντες. Άλλοι, όπως η “εικόνα” που έχει μια επιχείρηση στην κοινωνία αλλά και το πως ένα προϊόν συσχετίζεται με τη δική τους πραγματικότητα. Όταν μία επιχείρηση δείχνει ένα πιο “ανθρώπινο πρόσωπο” μέσω του διαμοιρασμού πληροφοριών σχετικά με την ιστορία και το όραμά της, έχει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα σε σχέση με άλλες πιο “απρόσωπες” οντότητες. Αδιαμφισβήτητα, έτσι πετυχαίνει κανείς τη συναισθηματική σύνδεση των πελατών με την επιχείρηση.

Από τα ανωτέρω προκύπτει ότι οι σκέψεις και τα συναισθήματα των πελατών είναι βασικό κομμάτι της καταναλωτικής εμπειρίας. To “empathy based marketing” αναγνωρίζει τη σπουδαιότητά τους και τα συνυπολογίζει στην προσέγγιση του κοινού. Άλλωστε, όπως αναφέρει και ο νευροεπιστήμονας Αντόνιο Νταμάσιο, οι άνθρωποι είναι συναισθηματικές “μηχανές” που σκέφτονται, όχι το αντίθετο.

 

Πηγή και Φωτογραφίαcitycampus.gr

Σκανάρετε για να συμμετάσχετε στην πλατφόρμα mazi.eu!

Θέλετε να μάθετε περισσότερα για την ΕΕ και να συμμετάσχετε σε συζήτηση για το μέλλον της;



Με μία ματιά
                                     
Τελευταία Νέα από europa.eu
  • No noew..
To κέντρο συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση.