Social media: Ο νέος ρόλος και η σημασία τους

Τετάρτη, 4 Μάιος, 2022 | NEA

Η επέλαση των social media στη ζωή μας την έχει επηρεάσει σε πολλά επίπεδα. Μέσω αυτών, οι χρήστες, δημιουργώντας έναν λογαριασμό, μπορούν να ψυχαγωγηθούν και να πληροφορηθούν από διάφορες σελίδες. Ειδικότερα, τα τελευταία χρόνια, η πανδημία περισσότερο από ποτέ έχει φέρει στην επιφάνεια έναν νέο ρόλο των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Πλέον δεν αποτελούν μόνο πηγή ψυχαγωγίας και ενημέρωσης αλλά ένα αναπόσπαστο κομμάτι της ζωής μας.

Ο νέος ρόλος των social media

Ανάλογες συνθήκες παρατηρούμε πως επικρατούν και στον κόσμο της επιχειρηματικότητας. Μέσω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, οι επιχειρηματίες και οι επωνυμίες που εκπροσωπούν, τα τελευταία χρόνια κατάφεραν όχι μόνο να αυξήσουν το εν δυνάμει πελατολόγιο τους, αλλά και να δημιουργήσουν μία πιο δυνατή σχέση με τους πελάτες τους. Με αυτό τον τρόπο, επιτυγχάνουν να διατηρούν μία συνεχή και τακτική επικοινωνία με το κοινό τους.

Επομένως, γίνεται φανερό πως η σημασία των social media κρίνεται ιδιαίτερα χρήσιμη και ωφέλιμη για τους διαφημιστές. Με τη δημιουργία ενός σωστού προγραμματισμού και την προσδοκία η αγορά να μεταβεί όσο το δυνατόν πιο κοντά στη σημερινή πραγματικότητα, αξίζει να σημειωθεί πως η σωστή χρήση των μέσων κοινωνικών δικτύωσης και των ανάλογων πλατφορμών (FacebookInstagramTwitterLinkedinYoutubeTikTokπροσφέρουν πολλές δυνατότητες.

Η δημιουργία brand name

Οι επιχειρήσεις λοιπόν μπορούν να στοχεύουν και να αποβλέπουν στην ενημέρωση και ανανέωση της επωνυμίας τους μέσα από το δίκτυο των υπαλλήλων τους. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να ισχυροποιούν την επωνυμία τους σε επίπεδο αξιοπιστίας, μέσα από το ανανεωμένο περιεχόμενό τους και να προσελκύουν καινούριους πελάτες. Έτσι, οι ίδιες επιτυγχάνουν να γνωρίσουν τις προτιμήσεις και τα ενδιαφέροντα του κοινού, με συνέπεια να λαμβάνουν μία ανατροφοδότηση για την επωνυμία τους. Με αυτό τον τρόπο, οι επιχειρήσεις ενισχύουν την ακεραιότητα και την αυθεντικότητά τους, μέσω της συχνής και τακτικής επικοινωνίας με τους πελάτες. Για αυτό και σημαντικό ρόλο διαδραματίζουν οι εμπειρίες φίλων, γνωστών, οι οποίοι έχουν να μοιραστούν μία θετική εμπειρία. Επομένως, απώτατος στόχος είναι η δημιουργία μίας κοινότητας ανθρώπων με κοινά ενδιαφέροντα, οι οποίοι με αφορμή το brand, θα προσελκύουν το εκάστοτε κοινό.

Για αυτό και αξίζει να σημειώσουμε πως οι ίδιοι οι αριθμοί αναδεικνύουν και την απήχηση των social media στην πράξη: Το 53% του παγκόσμιου πληθυσμού είναι ενεργοί στα social media, κάθε δευτερόλεπτο έχουν 13 νέους χρήστες, το 59% του παγκόσμιου πληθυσμού έχει λογαριασμό στο Facebook, το 90% των χρηστών του Instagram ακολουθούν κάποιον business λογαριασμό ή brand official account, και το 70% των ενήλικων χρηστών εμπιστεύονται τις απόψεις του κοντινού τους κύκλου στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, σε σύγκριση με ένα 15% που εμπιστεύεται τα posts από επίσημους λογαριασμούς.

Αλλάζουν τα πράγματα στο εμπόριο

Επομένως, γίνεται φανερό πως το social commerce έχει επικρατήσει. Όλες πλέον οι πλατφόρμες προσφέρουν ή ετοιμάζονται να ξεκινήσουν να χρησιμοποιούν  πλέον εργαλεία για απευθείας πωλήσεις μέσα από το περιβάλλον των  εφαρμογών, που να βοηθούν τον χρήστη, καταλαβαίνοντας τις ανάγκες και τις προτιμήσεις του. Παράλληλα, σημαντικό ρόλο διαδραματίζει και η χρήση του βίντεο ως μέσο προώθησης και διαφήμισης του περιεχομένου, ως livestreaming commerce. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί το Υoutube, η χρήση του οποίου από τις επωνυμίες συμβάλλει στη διοργάνωση διασκεδαστικών μαραθωνίων αγορών μέσα από αυτό και την άμεση αγορά των προϊόντων από υπερ-συνδέσμους. Σε ανάλογες κινήσεις προβαίνουν και οι υπόλοιπες πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης με την χρήση ενός μικρού βίντεο, το οποίο μπορεί να χρησιμοποιηθεί τόσο στην ιστοσελίδα της επωνυμίας, όσο και σε άλλα μέσα, με κορυφαίο παράδειγμα την εφαρμογή του TikTok.

Social Media: Χρειάζεται και μέτρο

Ωστόσο, παρά τις δυνατότητες, που προσφέρουν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και αναφέρθηκαν προηγουμένως, είναι γεγονός πως το κοινό έχει κουραστεί από τον καταιγισμό πληροφοριών στα social media. Χαρακτηριστικοί είναι οι όροι “social media noise” και “media fatique”. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, οι καταναλωτές απαιτούν ειλικρίνεια, διαφάνεια σεβασμό, ενσυναίσθηση, νοιάξιμο και περιβαλλοντική ευαισθησία για το κοινό, διαφορετικά θα υπάρξουν αναρτήσεις στα μέσα με αρνητικό περιεχόμενο. Για αυτό το λόγο, οι επωνυμίες και οι επιχειρηματίες καλούνται να σχεδιάσουν τη στρατηγική τους με αυθεντικό και άξιο ενδιαφέροντος περιεχόμενο για το κοινό.

Συμπερασματικά, παρατηρούμε μία μετατόπιση του ενδιαφέροντος από τους influencers στις μαρτυρίες και τις εμπειρίες των χρηστώνείτε πελατών, είτε εργαζομένων, για τα προϊόντα της εταιρείας. Με αυτό τον τρόπο, η έμφαση επικεντρώνεται στο περιεχόμενο που δημιουργούν οι χρήστες και όχι στο διαφημιστικό τμήμα της επωνυμίας. Έτσι, η προτεραιότητα δίνεται στον άνθρωπο, με στόχο το χτίσιμο μίας αυθεντικής σχέσης εμπιστοσύνης με αυτόν. Αρκεί το περιεχόμενο, που προσφέρουν, οποιουδήποτε είδους, πρέπει να είναι συνεπές προς το brand identity, γνήσιο ως προς αυτά που υπόσχεται, διασκεδαστικό για τον χρήστη, προσιτό, άξιο για repost.

 

Πηγή: citycampus.gr

ΦωτογραφίαJeremy Bezanger on Unsplash

Σκανάρετε για να συμμετάσχετε στην πλατφόρμα mazi.eu!

Θέλετε να μάθετε περισσότερα για την ΕΕ και να συμμετάσχετε σε συζήτηση για το μέλλον της;



Με μία ματιά
                                     
Τελευταία Νέα από europa.eu
  • No noew..
To κέντρο συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση.