Ψηφιακό επιχειρείν: Η έξοδος από την πανδημία

Τετάρτη, 3 Μάρτιος, 2021 | NEA

Ζούμε σε ψηφιακό αιώνα που η οικονομική δραστηριότητα επηρεάζεται όσο ποτέ από τους υπολογιστές, τα έξυπνα κινητά και το παγκόσμιο διαδίκτυο. Οι επιχειρήσεις έχουν απωλέσει προ πολλού την παραδοσιακή υλική τους υπόσταση και επενδύουν ολοένα και περισσότερο σε άυλες υπηρεσίες και αντίστοιχα στρατηγικά πλεονεκτήματα. Η ψηφιακή επανάσταση άλλαξε τον τρόπο που συναλλασσόμαστε, εργαζόμαστε και εκπαιδευόμαστε. Όλος ο κόσμος είναι στα χέρια μας 24 ώρες το 24ωρο και οι ευκαιρίες έρχονται από παντού ανεξαρτήτως κλάδου ή γεωγραφικής περιοχής. Το παγκοσμιοποιημένο οικονομικό παιχνίδι ελκύει συνέχεια νέους παίκτες κι έχει αναδείξει την καινοτομία σε εργαλείο κερδοφορίας ακόμη και για τις πιο μικρές επιχειρήσεις.

Ψηφιακό επιχειρείν: Η τρέχουσα συγκυρία

Η κοινωνική και οικονομική κρίση που έχει φέρει το ζήτημα της πανδημίας αύξησε τρομακτικά την ψηφιοποίηση σε όλα τα θέματα. Μάλιστα μετά το β΄ παγκόσμιο πόλεμο και ίσως και τις πετρελαϊκές κρίσεις, είναι η πρώτη φορά που ο πλανήτης συνταράσσεται από κοινού σε μια κοινωνικοοικονομική δίνη χωρίς προηγούμενο. Οι κίνδυνοι είναι υπαρκτοί όπως και οι τρόποι αντιμετώπισης. Η μείωση της κατανάλωσης, η αύξηση της αποταμίευσης, η απαγόρευση των μετακινήσεων και η συλλογική προσέγγιση έγιναν νέες αναπάντεχες τακτικές μέσα σε λίγους μήνες. Αυτό το πρωτόγνωρο σκηνικό έχει αλλάξει τα δεδομένα του επιχειρείν. Έχει προσδώσει στην ψηφιακή οικονομία πολύ ανώτερο ρόλο σε σχέση με το πρόσφατο παρελθόν.

Οι σωστές πρακτικές

Πέρα του να έχουμε επίγνωση της πραγματικότητας τόσο ποιοτικά όσο και ποσοτικά αυτό που μετράει είναι να διακρίνουμε τους τρόπους με τους οποίους μπορούμε να αντιδράσουμε στις αρνητικές επιπτώσεις της τρέχουσας συγκυρίας. Οι ψηφιακές δυνατότητες για αρκετό χρονικό διάστημα θα είναι η μόνη διέξοδος από την κρίση και η μόνη εφικτή πρόταση για να μετατραπεί ο οικονομικός κίνδυνος σε μία ακόμη επιχειρηματική ευκαιρία. Η ανανέωση και ο εμπλουτισμός της ιστοσελίδας της επιχείρησης είναι μονόδρομος. Η ανάπτυξη ενός ολοκληρωμένου eshop είναι πλέον υποχρεωτικό βήμα. Η διαφήμιση αποκλειστικά στο διαδίκτυο είναι το καλύτερο αντίδοτο στη συνεχόμενη απειλή μείωσης των κερδών. Το ψηφιακό επιχειρείν (digital marketing) είναι ο ενδεδειγμένος τρόπος για ριζική ανασύνταξη και επανατοποθέτηση στην αγορά με ευνοϊκούς όρους. Τα χρήματα που συσσωρεύονται στις τράπεζες σύντομα θα επανέλθουν στην εμπορική αγορά αλλάζοντας τους όρους του παιχνιδιού και οδηγώντας σε νέου τύπου καταναλωτικά προϊόντα και υπηρεσίες. Οι μηχανές αναζήτησης και η προώθηση της επιχείρησής μας σε αυτές είναι απόφαση-κλειδί χωρίς εναλλακτικές επιλογές. Η συνεχής ανάδειξη μέσα από τα κοινωνικά δίκτυα αποτελεί σταθμό για κάθε επιχείρηση. Η διαδραστική καταναλωτική εμπειρία επιβάλλει επενδύσεις σε αλγόριθμους και ψηφιακούς συμβούλους πωλήσεων που θα συμβάλλουν αποφασιστικά στη δημιουργία πιστών πελατών.

Οι μελλοντικές εξελίξεις

Όλες οι εφαρμογές digital marketing είναι για φέτος ο πιο κρίσιμος τομέας. Απαιτείται εγρήγορση, μελέτη, συνεργασίες και ενέργειες με επενδυτικό χαρακτήρα. Όλο το προσωπικό καλείται να μπει στο σύγχρονο νόημα του επιχειρείν και να αξιοποιήσει στο έπακρο τις ψηφιακές δυνατότητες. Δεν υπάρχει χαριστική περίοδος. Ο ανταγωνισμός μας αναγκάζει να κινηθούμε με υπερυψηλή ταχύτητα και να μπούμε σε βάθος στη γιγαντούμενη ψηφιακή οικονομία. Ακόμη και τώρα υπάρχουν εταιρίες που γίναν πλούσιες επειδή ήταν πιο μπροστά στα ψηφιακά εργαλεία που είχαν αναπτύξει. Επομένως και για το μέλλον οι όποιες κρίσεις και σκαμπανεβάσματα προϋποθέτουν σοβαρότητα, προσαρμοστικότητα, ταχύτητα και επιθετική στάση. Τα παραδοσιακά μοντέλα παραγωγής και κατανάλωσης δίνουν τη θέση τους σε υβριδικές στρατηγικές λογικές που είναι σε θέση να προβλέψουν τις σύγχρονες εξελίξεις.

Το πάτημα ενός κουμπιού

Δεν είναι υπερβολή να πούμε ότι το πάτημα ενός κουμπιού είναι σε θέση να κλείσει ή να πλουτίσει μια επιχείρηση. Όλο το ανθρώπινο δυναμικό ουσιαστικά είναι δεσμευμένο στο να γίνει πραγματικότητα το πάτημα του κουμπιού και η επιχείρησή μας να προτιμηθεί σε σχέση με άλλες. Η οθόνη του υπολογιστή και του κινητού είναι η βιτρίνα μας. Το αν θα τη ντύσουμε όμορφα καθιστώντας ελκυστικό το περιεχόμενο για τον χρήστη-αγοραστή είναι δική μας δουλειά. Ας μπούμε μπροστά από τις εξελίξεις και ας επιτεθούμε στο πρόβλημα. Όπλο μας μια εμπεριστατωμένη ψηφιακή στρατηγική που θα αποσβέσει τον κίνδυνο και θα ανοίξει τους ορίζοντές μας σε νέες αγορές και μερίδες καινούριων εν δυνάμει πελατών.

Πηγή:citycampus.gr

Φωτογραφία:unsplash

Σκανάρετε για να συμμετάσχετε στην πλατφόρμα mazi.eu!

Θέλετε να μάθετε περισσότερα για την ΕΕ και να συμμετάσχετε σε συζήτηση για το μέλλον της;



Με μία ματιά
                                     
Τελευταία Νέα από europa.eu
  • No noew..
To κέντρο συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση.