Προωθώντας τα «πράσινα» οχήματα: Προσωρινή συμφωνία με το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο

Τρίτη, 12 Φεβρουάριος, 2019 | NEA

Η Ευρωπαϊκή Ένωση τονώνει την αγορά οχημάτων μηδενικών ή χαμηλών ρύπων ενθαρρύνοντας τη χρήση τους στις δημόσιες συμβάσεις.

Στις 11 Φεβρουαρίου η Ρουμανική προεδρία κατέληξε σε προσωρινή συμφωνία με το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο για μια μεταρρύθμιση που θα αυξήσει τη σταθερότητα στην αγορά και θα βοηθήσει στη συνολική μείωση των προερχόμενων από μεταφορές ρύπων. Οι νέοι κανόνες θα ενδυναμώσουν επίσης την ανταγωνιστικότητα της Ευρωπαϊκής βιομηχανίας στη διευρυμένη παγκόσμια αγορά για τις νέες αυτές τεχνολογίες. Η συμφωνία θα κατατεθεί για επικύρωση από τα κράτη-μέλη στο Συμβούλιο.

«Η σημερινή συμφωνία δείχνει την δέσμευση της Ευρώπης στην μείωση των ανθρακούχων ρύπων στις μεταφορές. Κάνοντας τις σωστές επιλογές στις δημόσιες συμβάσεις, ο δημόσιος τομέας μπορεί να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στην υποστήριξη πιο καινοτόμων πράσινων λύσεων. Αυτός ακριβώς είναι ο στόχος αυτών των κανόνων.»

Rovana Plumb, υπουργός Μεταφορών της Ρουμανίας, Πρόεδρος του Συμβουλίου

Η μεταρρύθμιση καθορίζει ελάχιστους στόχους δημόσιων προμηθειών καθαρών οχημάτων, φορτηγών και λεωφορείων μέχρι το 2025 και το 2030. Οι στόχοι εκφράζονται ως ελάχιστα ποσοστά καθαρών οχημάτων στο σύνολο των οδικών μεταφορικών οχημάτων που καλύπτονται από όλες τις συμβάσεις προμηθειών και τις συμβάσεις δημοσίων έργων.

Το κείμενο περιλαμβάνει και ένα νέο ορισμό του «καθαρού» οχήματος. Ο ορισμός του καθαρού ελαφρού οχήματος βασίζεται στα πρότυπα εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.

Το πεδίο εφαρμογής των κανόνων επεκτείνεται σε σχέση με τις πρακτικές των δημοσίων προμηθειών που καλύπτονται. Οι νέοι κανόνες θα ισχύουν επίσης σε ένα ευρύτερο φάσμα υπηρεσιών, που θα περιλαμβάνουν δημόσιες υπηρεσίες μεταφοράς, υπηρεσίες μεταφοράς επιβατών ειδικού σκοπού, αποκομιδή απορριμμάτων και ταχυδρομικές υπηρεσίες.

Από την έναρξη εφαρμογής της οδηγίας, τα κράτη-μέλη θα έχουν 24 μήνες για να την ενσωματώσουν στο εθνικό δίκαιο. Θα είναι υποχρεωμένα να καταθέτουν αναφορά για την εφαρμογή των κανόνων στην Επιτροπή κάθε τρία χρόνια, και η πρώτη αναφορά θα πρέπει να κατατεθεί μέχρι τον Απρίλιο του 2026.

Η Επιτροπή παρουσίασε την πρόταση το Νοέμβριο του 2017 ως μέρος του δεύτερου πακέτου καθαρών μεταφορών.

 

Πηγή: consilium.europa.eu

Σκανάρετε για να συμμετάσχετε στην πλατφόρμα mazi.eu!

Θέλετε να μάθετε περισσότερα για την ΕΕ και να συμμετάσχετε σε συζήτηση για το μέλλον της;



Με μία ματιά
                                     
Τελευταία Νέα από europa.eu
  • No noew..
To κέντρο συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση.