Οι τάσεις στο λιανεμπόριο για το 2022

Πέμπτη, 24 Μάρτιος, 2022 | NEAΚοινωνίαΟικονομία

unsplashΜία κοινή παραδοχή είναι πως η πανδημία άλλαξε σημαντικά τον τρόπο με τον οποίο γίνονται οι αγορές στο λιανεμπόριο. Προχωρώντας στο 2022, είναι εμφανές πως δεν τελείωσε η πανδημία. Παρόλα αυτά, κάποιες τάσεις αποτελούν προσαρμογή στις συνθήκες αυτές, ενώ άλλες αντιπροσωπεύουν μια γενικότερη αλλαγή στο καταναλωτικό μοντέλο του λιανεμπορίου.

Μείωση των αγορών

Λόγω της πανδημίας, αλλά και του κύματος ακρίβειας, οι καταναλωτές αναμένεται να μειώσουν τις αγορές τους στους περισσότερους τομείς. Αναφορικά με τα προϊόντα του σούπερ μάρκετ, λόγω της αύξησης των τιμών, οι αγοραστές στρέφονται στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας. Πλέον, αυτά αποκτούν καλύτερη φήμη, η οποία αντικαθιστά την αντίληψη περί χαμηλής ποιότητας.

Επιχειρηματικό μοντέλο και κανάλια πώλησης

Μία από τις τάσεις είναι η αλλαγή του επιχειρηματικού μοντέλου των επιχειρήσεων. Το ecommerce μετασχηματίζεται σε experiencial/omnichannel/social media retailing, όπου οι επιχειρήσεις αξιοποιούν όλα τα διαθέσιμα κανάλια πώλησης, με έμφαση τις αγορές εντός των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Ο στόχος είναι η δημιουργία μίας διασκεδαστικής εμπειρίας μέσω της αγοράς και κατανάλωσης του προϊόντος/ υπηρεσίας.

Επιπλέον, κάποιες εταιρίες, όπως η Nike και Adidas αποφάσισαν να αυξήσουν την παρουσία τους στην αγορά με ένα μοντέλο Direct-To-Consumer, αυξάνοντας έτσι το περιθώριο κέρδους τους. Αν και έχει σημαντικά οφέλη, κάποιοι υποστηρίζουν ότι τα εκτεταμένα κανάλια πώλησης, όπως η χονδρική, έχουν το πλεονέκτημα του ευρύτερου καταναλωτικού κοινού.

Τάσεις στο λιανεμπόριο: Καταναλωτικό μοντέλο και επενδύσεις

Τη φετινή χρονιά, οι άνθρωποι επιθυμούν να επανέλθουν πλήρως στις παλιότερες καταναλωτικές συνθήκες τους. Παρόλα αυτά, υπάρχουν κάποιες αγοραστικές συνήθειες, οι οποίες έχουν πια ενσωματωθεί στις ζωές μας, όπως το ecommerce. Έτσι, ένα υβριδικό μοντέλο, όπου ο πελάτης έχει την ευελιξία στις αγορές του (πχ. παραγγελία online παραλαβή στο φυσικό κατάστημα ή αντίστροφα), θα είναι μία από τις τάσεις.

Έπειτα από τα προβλήματα που εμφανίστηκαν το 2020-2021 στις εφοδιαστικές αλυσίδες, οι επιχειρηματίες αντιλαμβάνονται ότι μία καλά οργανωμένη εφοδιαστική αλυσίδα είναι απαραίτητη για την εύρυθμη εξυπηρέτηση των πελατών. Επομένως, αναμένεται να γίνουν μεγαλύτερες επενδύσεις στον τομέα αυτό.

Σχέσεις μεταξύ εργοδοτών και εργαζομένων

Μία ακόμα τις τάσεις που δημιουργούνται στο λιανεμπόριο είναι η αλλαγή της εργασίας και των εργασιακών σχέσεων. Σε κάποιες περιπτώσεις, οι επιχειρήσεις προσπαθούν να μειώσουν το κόστος με τη χρήση της τεχνολογίας, αντικαθιστώντας τους εργαζόμενους, όπως τους υπαλλήλους των ταμείων. Στον τομέα των μεταφορών, η ρομποτική έρχεται να εξυπηρετήσει την παράδοση της παραγγελίας στον τελικό προορισμό, καθώς το “last mile” θεωρείται το πιο κοστοβόρο μέρος της αποστολής.

Κατά τη διάρκεια της πανδημίας, οι εργαζόμενοι αντιμετώπισαν σημαντικούς υγειονομικούς κινδύνους. Σε συνδυασμό με τις ελλείψεις προσωπικού σε παγκόσμιο επίπεδο, αναδείχθηκε η αναγκαιότητα να υπάρχει καλύτερη σχέση μεταξύ εργοδοτών και εργαζομένων. Άλλωστε, όταν οι εργαζόμενοι είναι ευχαριστημένοι η εργασία τους είναι πιο αποδοτική, δείχνοντας το καλύτερο πρόσωπο και στους πιθανούς πελάτες.

Πηγή : citycampus.gr
Φωτογραφία : unsplash.com

                     



Τελευταία Νέα από europa.eu
  • No noew..
To κέντρο συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση.