H σημασία του User Experience

Τετάρτη, 6 Απρίλιος, 2022 | NEA

Mε τον όρο User Experience χαρακτηρίζεται η αλληλεπίδραση ενός χρήστη/πελάτη με κάποιο προϊόν ή υπηρεσία. Πιο συχνά χρησιμοποιείται σαν ορολογία κατά τον σχεδιασμό ιστοσελίδων ή εφαρμογών. Στο επίκεντρο τοποθετείται η βαθιά κατανόηση των αναγκών του χρήστη, λαμβάνοντας όμως υπόψη και τους επιχειρηματικούς στόχους που έχουν τεθεί από την εκάστοτε εταιρεία πίσω από το προϊόν και την υπηρεσία.

To User Experience δεν αναφέρεται μόνο στην παροχή καλής εξυπηρέτησης, αλλά εστιάζει στη συνολική εμπειρία των χρηστών, αναγνωρίζοντας πέρα από τις ανάγκες τους, τις ικανότητες τους αλλά και διάφορους πιθανούς περιορισμούς. Φυσικά, σκοπός είναι να διασφαλιστεί ότι οι χρήστες βρίσκουν όντως αξία σε αυτό που τους παρέχεται.

Παράγοντες που καθορίζουν το User Experience 

Για την καλύτερη κατανόηση των χαρακτηριστικών που πρέπει να έχει ένα προϊόν ώστε να συμβαδίζει με τις αρχές του User Experience, αυτά μπορούν να ταξινομηθούν στο παρακάτω διάγραμμα-κυψέλη:

Τα χαρακτηριστικά που παρουσιάζονται εδώ είναι και αυτά που θα καθορίσουν την εμπειρία του χρήστη. Πρωταρχικός παράγοντας που θα συμβάλει στο user experience, είναι το κατά πόσο το προϊόν είναι χρήσιμο. Μόνο τότε θα μπορέσει να εγκαθιδρυθεί στην αγορά, διαφορετικά δεν έχει λόγο ύπαρξης. Επιπλέον πρέπει να χαρακτηρίζεται και ως αξιοποιήσιμο από τον χρήστη, να ικανοποιεί την ανάγκη του αγοραστή. Φυσικά πρέπει να είναι ελκυστικό. Σε αυτό θα συμβάλει ο οπτικός σχεδιασμός του, είτε πρόκειται για απτό προϊόν, είτε για διαδικτυακή εφαρμογή, είτε για υπηρεσία. Για να φτάσει μέχρι τον καταναλωτή, τέλος, θα πρέπει να είναι τόσο διαθέσιμο, όσο και προσβάσιμο. Ιδιαίτερα στην περίπτωση των ψηφιακών προϊόντων και πληροφοριών θα πρέπει το περιεχόμενο μέσα σε αυτά να είναι εύκολο να βρεθεί.

Φυσικά, τίποτα από τα παραπάνω δεν έχει νόημα, αν τελικώς το προϊόν δεν είναι αξιόπιστο. Η αξιοπιστία έχει να κάνει με την σχέση εμπιστοσύνης μεταξύ επιχείρησης και πελάτη και τη σταθερά υψηλή ποιότητα του προϊόντος.

Γιατί είναι σημαντικό;

Αρχικά, γιατί εστιάζει στο να προσφέρει στον καταναλωτή μία ικανοποιητική εμπειρία, χτίζοντας έτσι μία σχέση εμπιστοσύνης για την ποιότητα των προσφερόμενων υπηρεσιών ανάμεσα σε χρήστη και πάροχο. Με αυτόν τον τρόπο, είναι πιθανότερο ο χρήστης να επιστρέψει ή να προτείνει το προϊόν/υπηρεσία και να το αξιολογήσει θετικά.

Επιπλέον, ένας σχεδιασμός βασισμένος στην εμπειρία του χρήστη είναι πιο αποδοτικός και μειώνει τα μελλοντικά έξοδα για περαιτέρω εξέλιξη και διόρθωση του προϊόντος. Σημαντικό είναι επίσης ότι το προϊόν θα ξεχωρίσει, χωρίς να είναι απαραίτητα κάτι απόλυτα καινοτόμο, αφού η σχεδίασή του κατανοεί και καλύπτει πλήρως τις ανάγκες του καταναλωτή λόγω του σχεδιασμού της.

Πηγή και Φωτογραφίαcitycampus.gr

Σκανάρετε για να συμμετάσχετε στην πλατφόρμα mazi.eu!

Θέλετε να μάθετε περισσότερα για την ΕΕ και να συμμετάσχετε σε συζήτηση για το μέλλον της;



Με μία ματιά
                                     
Τελευταία Νέα από europa.eu
  • No noew..
To κέντρο συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση.