Επιβατηγά οχηματαγωγά πλοία ro-ro: Το Συμβούλιο καθορίζει τη θέση του σχετικά με τις ενισχυμένες απαιτήσεις ευστάθειας

Τρίτη, 7 Ιούνιος, 2022 | NEA

photo by Sebastian BjuneΠροκειμένου να βελτιωθεί η ασφάλεια στη θάλασσα, το Συμβούλιο, υπό τη σύνθεσή του για τις μεταφορές, ενέκρινε τη θέση του (γενική προσέγγιση) σχετικά με την πρόταση για τη θέσπιση ενισχυμένων απαιτήσεων ευστάθειας για τα επιβατηγά οχηματαγωγά πλοία (ro-ro).

Η πρόταση αυτή, παρότι εξαιρετικά τεχνικού χαρακτήρα, είναι σημαντική για την αύξηση του επιπέδου ασφάλειας των πλοίων αυτών και, ως εκ τούτου, για την καλύτερη προστασία των πολιτών μας. Τα επιβατηγά οχηματαγωγά πλοία ro-ro εκτελούν πολυάριθμες θαλάσσιες διαδρομές εντός των κρατών μελών, μεταξύ κρατών μελών και από και προς τρίτες χώρες. Ως εκ τούτου, είναι μείζονος σημασίας για την κινητικότητα των επιβατών και των εμπορευμάτων στην Ευρώπη. Επιπλέον, η υπό αναθεώρηση οδηγία συνιστά άμεση συνέπεια ενός από τα χειρότερα θαλάσσια ατυχήματα στα ευρωπαϊκά ύδατα, τη βύθιση του πλοίου «Εσθονία».

Η προτεινόμενη τροποποίηση διασφαλίζει, στο μέτρο του δυνατού, τη συνοχή με τα διεθνή πρότυπα ευστάθειας μετά από βλάβη για τα επιβατηγά πλοία, τα οποία επικαιροποιήθηκαν πρόσφατα από τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (ΔΝΟ) στο πλαίσιο της σύμβασης SOLAS 2020. Ως εκ τούτου, ο ΔΝΟ εισάγει ένα νέο πρότυπο για την αξιολόγηση της επιβιωσιμότητας των επιβατηγών οχηματαγωγών πλοίων ro-ro μετά από βλάβη και νέες σχετικές απαιτήσεις. Ωστόσο, τα νέα αυτά διεθνή πρότυπα φαίνεται να είναι ανεπαρκή υπό το πρίσμα των απαιτήσεων που ισχύουν ήδη στην Ένωση για τα νέα σκάφη μικρής κλίμακας, και αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η πρόταση προβλέπει τη διατήρηση ισοδύναμου επιπέδου απαιτήσεων ασφάλειας σε σύγκριση με το ισχύον δίκαιο της Ένωσης. Η πρόταση αποσκοπεί επίσης στην ενίσχυση των απαιτήσεων για την είσοδο στον στόλο της Ένωσης υφιστάμενων μεγάλων πλοίων που δεν έχουν ακόμη πιστοποιηθεί στην Ένωση. Το κείμενο του Συμβουλίου διατήρησε τη γενική προσέγγιση της πρότασης της Επιτροπής, με εξαίρεση την παράταση της προθεσμίας μεταφοράς από 12 σε 24 μήνες σύμφωνα με τη θέση του Συμβουλίου.

Επόμενα βήματα

Η γενική προσέγγιση που εγκρίθηκε θα επιτρέψει στην Προεδρία του Συμβουλίου να αρχίσει διαπραγματεύσεις με το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο (τριμερείς διαλόγους) μόλις το τελευταίο εγκρίνει τη θέση του.

Πηγή: consilium.europa.eu

Φωτογραφία: Sebastian Bjune

Σκανάρετε για να συμμετάσχετε στην πλατφόρμα mazi.eu!

Θέλετε να μάθετε περισσότερα για την ΕΕ και να συμμετάσχετε σε συζήτηση για το μέλλον της;



Με μία ματιά
                                     
Τελευταία Νέα από europa.eu
  • No noew..
To κέντρο συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση.