Ταξιδεύοντας στην Ευρώπη, Μέρος Δ’ – Τα δικαιώματά σας, όταν ταξιδεύετε με λεωφορείο

Τετάρτη, 19 Ιούνιος, 2013 | Τα νέα του δικτύου μας

Τα δικαιώματά σας ως επιβάτη λεωφορείου ή πούλμαν ισχύουν κυρίως στις τακτικές γραμμές μεγάλων αποστάσεων (πάνω από 250 χλμ.) λεωφορείων και πούλμαν, όταν το σημείο επιβίβασης ή αποβίβασης βρίσκεται στο έδαφος κράτους μέλους της ΕΕ. Μερικά από αυτά τα δικαιώματα ισχύουν επίσης σε όλες τις τακτικές γραμμές.

Ωστόσο προσοχή! Τα κράτη μέλη της ΕΕ μπορούν να αποφασίσουν να εξαιρέσουν από αυτά τα δικαιώματα τις τακτικές γραμμές αποκλειστικά του εσωτερικού ή άλλες γραμμές, εφόσον ένα σημαντικό μέρος της διαδρομής- που περιλαμβάνει τουλάχιστον μία προγραμματισμένη στάση- εκτελείται εκτός ΕΕ.

Ακύρωση ή καθυστέρηση

Εάν το δρομολόγιο ακυρωθεί ή καθυστερήσει, δικαιούστε να ενημερωθείτε πλήρως και εγκαίρως για το τι συμβαίνει όση ώρα περιμένετε.

Εάν το δρομολόγιο μεγάλων αποστάσεων (πάνω από 250 χλμ.) για το οποίο έχετε κάνει κράτηση ακυρωθεί ή η αναχώρησή του καθυστερήσει πάνω από 2 ώρες, έχετε δικαίωμα να επιλέξετε μεταξύ:

– επιστροφής του κομίστρου και, αναλόγως, δωρεάν μεταφοράς στο αρχικό σημείο αναχώρησης – για παράδειγμα, αν η καθυστέρηση ή η ακύρωση σάς εμποδίζει να εκπληρώσετε τον σκοπό του ταξιδιού σας

– μεταφοράς, υπό παρεμφερείς συνθήκες, στον τελικό σας προορισμό το ταχύτερο δυνατό και χωρίς επιπλέον επιβάρυνση.

Εάν δεν σας προσφερθεί η επιλογή αυτή, μπορείτε αργότερα να διαμαρτυρηθείτε και να ζητήσετε αποζημίωση ίση με το 50% της τιμής του εισιτηρίου.

Εάν το ταξίδι σας μεγάλης απόστασης (άνω των 250 χλμ.) είχε προγραμματισμένη διάρκεια πάνω από 3 ώρες και η αναχώρησή του καθυστερήσει πάνω από 90 λεπτά ή ακυρωθεί, δικαιούστε επίσης:

– γεύματα και αναψυκτικά – ανάλογα με τον χρόνο αναμονής ή καθυστέρησης

– κατάλυμα, αν είστε υποχρεωμένοι να διανυκτερεύσετε – δύο διανυκτερεύσεις κατ’ ανώτατο όριο, με κόστος καταλύματος έως και 80 ευρώ ανά διανυκτέρευση.

Προσοχή! Οι μεταφορείς δεν είναι υποχρεωμένοι να αναλάβουν το κόστος του καταλύματος σε περίπτωση που η καθυστέρηση ή η ακύρωση οφείλεται σε ακραίες καιρικές συνθήκες ή φυσικές καταστροφές.

Αποζημίωση και βοήθεια σε περίπτωση ατυχήματος

Εάν τραυματιστείτε σε ατύχημα σε λεωφορείο που εκτελεί δρομολόγιο μεγάλης απόστασης (άνω των 250 χλμ.), δικαιούστε αποζημίωση. Σε περίπτωση θανάτου, αποζημίωση μπορούν να ζητήσουν τα εξαρτώμενα από εσάς μέλη της οικογένειάς σας. Δικαιούστε επίσης αποζημίωση από τον μεταφορέα για απώλεια ή φθορά τωναποσκευών ή των προσωπικών σας αντικειμένων εξαιτίας ατυχήματος στο λεωφορείο σε γραμμή μεγάλης απόστασης. Εφόσον χρειαστεί, ο μεταφορέας υποχρεούται να παράσχει βοήθεια για την κάλυψη άμεσων αναγκών: πρώτες βοήθειες, σίτιση, ρουχισμό, μεταφορά και κατάλυμα.

Επιβάτες με μειωμένη κινητικότητα

Δεν μπορούν να σας αρνηθούν την αγορά εισιτηρίου, την κράτηση θέσης, ή την επιβίβαση λόγω της μειωμένης κινητικότητάς σας, εκτός αν αυτό είναι απολύτως αναγκαίο για λόγους συμμόρφωσης με τους ισχύοντες κανόνες υγείας και ασφάλειας, ή αν η υπάρχουσα υποδομή δεν εγγυάται την ασφαλή μεταφορά σας.

Για ταξίδια μεγάλων αποστάσεων (άνω των 250 χλμ.):

– η εταιρεία πρέπει να σας δώσει τη δυνατότητα να συνοδεύεστε από πρόσωπο της επιλογής σας το οποίο θα ταξιδέψει δωρεάν, αν με τον τρόπο αυτό αντιμετωπίζονται τα προβλήματα ασφάλειας που θα σας εμπόδιζαν να ταξιδέψετε

– έχετε δικαίωμα σε παροχή βοήθειας σε καθορισμένους τερματικούς σταθμούς (+ σύνδεσμος στον κατάλογο των καθορισμένων τερματικών σταθμών), καθώς και κατά την επιβίβαση και αποβίβαση από το λεωφορείο ή το πούλμαν. Η βοήθεια παρέχεται δωρεάν, αλλά για να είστε σίγουροι ότι θα την λάβετε, πρέπει να επικοινωνείτε με την εταιρεία των λεωφορείων, το πρακτορείο έκδοσης εισιτηρίων ή το ταξιδιωτικό γραφείο τουλάχιστον 36 ώρες πριν από το ταξίδι σας για να τους πείτε τι είδους βοήθεια χρειάζεστε. Ο μεταφορέας ή ο φορέας διαχείρισης του τερματικού σταθμού μπορεί να σας ζητήσει να βρίσκεστε σε καθορισμένο σημείο μία ώρα το πολύ πριν από την προγραμματισμένη αναχώρηση. Αν αντιμετωπίζετε πρόβλημα να λάβετε βοήθεια στο ταξίδι σας, θα πρέπει να επικοινωνήσετε με τους αρμοδίους του τερματικού σταθμού ή της εταιρείας λεωφορείων. Αν η απάντηση δεν σας ικανοποιήσει, μπορείτε να επικοινωνήσετε με τον εθνικό φορέα επιβολής της νομοθεσίας της χώρας όπου συνέβη το περιστατικό.

Παράπονα/καταγγελίες

Εάν θεωρείτε ότι τα δικαιώματά σας δεν έχουν γίνει σεβαστά, μπορείτε να υποβάλετε καταγγελία στον μεταφορέα εντός 3 μηνών από την ημερομηνία που σημειώθηκε το συμβάν. Ο μεταφορέας πρέπει να αντιδράσει εντός 1 μηνός και να σας δώσει την τελική απάντηση εντός 3 μηνών από την παραλαβή της καταγγελίας. Αν η απάντηση δεν σας ικανοποιήσει, μπορείτε να επικοινωνήσετε με τον εθνικό φορέα επιβολής της νομοθεσίας.

Περισσότερες πληροφορίες

Δικτυακή πύλη πληροφόρησης Η Ευρώπη σου – Πολίτες και ειδικότερα οι ενότητες:

– Δικαιώματα επιβατών λεωφορείων και πούλμαν

– Επιβάτες με μειωμένη κινητικότητα

Δικτυακή πύλη ενημέρωσης για Τα δικαιώματα των επιβατών και ειδικότερα η ενότητα:

– Των μεταφορών με πούλμαν και λεωφορεία

Δίκτυο ευρωπαϊκής πληροφόρησης Europe Direct

             



Τελευταία Νέα από europa.eu
  • No noew..
To κέντρο συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση.