Η πλατφόρμα ηλεκτρονικής επίλυσης διαφορών συμπληρώνει ένα χρόνο λειτουργίας

Τετάρτη, 12 Απρίλιος, 2017 | Τα νέα του δικτύου μας

online-dispute-resolution

Πλέον στο δεύτερο χρόνο λειτουργίας της, η πλατφόρμα ηλεκτρονικής επίλυσης διαφορών (ΗΕΔ) της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, παρέχει τη δυνατότητα στους καταναλωτές να επιλύουν τις διαφορές τους σχετικά με διαδικτυακές αγορές έξω από τα δικαστήρια. Κατά το πρώτο έτος λειτουργίας της, υποβλήθηκαν πάνω από 24.000 καταγγελίες καταναλωτών, ενώ περισσότερο από το ένα τρίτο αυτών αφοούσαν διασυνοριακές συναλλαγές εντός της Ε.Ε.

Οι περισσότερες καταγγελίες αφορούσαν είδη ένδυσης, υπόδησης, αεροπορικά εισητήρια και τεχνολογίες της πληροφορίας και της επικοινωνίας. Παραδείγματα των διαφορών που επέλυσε η πλατφόρμα:

– Ένας καταναλωτής από την Ιταλία παραπονέθηκε για ένα ελλατωματικό προϊόν τεχνολογίας που αγόρασε διαδικτυακά από Βέλγο έμπορο. Η πλατφόρμα απέστειλε τη καταγγελία στον αρμόδιο φορέα επίλυσης διαφορών στο Βέλγιο και ο καταναλωτής έλαβε αποζημίωση.

– Καταναλωτής από το Λουξεμβούργο διαμαρτυρήθηκε για ένα αυτοκίνητο που νοίκιασε διαδικτυακά από έμπορο στην Ελλάδα. Η πλατφόρμα απέστειλε τη καταγγελία στον αρμόδιο φορέα επίλυσης διαφορών στην Ελλάδα και η διαφορά διευθετήθηκε εντός 60 ημερών. Ο έμπορος αποζημίωσε το καταναλωτή για όλα του τα έξοδα.

– Η πλατφόρμα συχνά λειτουργεί ως δίαυλος διευκόλυνσης της επαφής μεταξύ των μερών και πολλές φορές η λύση βρίσκεται πριν καν εμπλακεί ο αρμόδιος φορέας εναλλακτικής επίλυσης. Για παράδειγμα, Βέλγος καταναλωτής διαμαρτυρόταν για μήνες για ένα ελλατωματικό πιστολάκι σε Βέλγο έμπορο. Όταν ο έμπορος έλαβε την καταγγελία μέσω της ευρωπαϊκής πλατφόρμας, ήρθε σε επαφή με τον καταναλωτή και προσφέρθηκε να αντικαταστήσει το προϊόν με ένα νέο.

Η έκθεση αυτή και το βίντεο εξηγούν τις διαδικασίες της πλατφόρμας.

Τελευταία Νέα από europa.eu
  • No noew..
To κέντρο συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση.