Πέντε τρόποι με τους οποίους η ΕΕ προστατεύει τους καταναλωτές στο διαδίκτυο

Πέμπτη, 2 Ιανουάριος, 2020 | NEAΠολυμέσα

Καθώς όλο και περισσότεροι καταναλωτές στρέφονται στο διαδίκτυο για τις αγορές τους, ανακαλύψτε πέντε τρόπους με τους οποίους η ΕΕ καθιστά το ηλεκτρονικό εμπόριο ασφαλές για όλους.

Η ενιαία ψηφιακή αγορά παρέχει ασφάλεια και ευκολία σε όσους αποφασίσουν να κάνουν τις αγορές τους στο διαδίκτυο.

Βασικά δικαιώματα

Η ευρωπαϊκή νομοθεσία δίνει τη δυνατότητα στους πολίτες της ΕΕ να πραγματοποιούν αγορές προϊόντων και υπηρεσιών σε οποιαδήποτε χώρα της ΕΕ, μέσω του διαδικτύου. Οι έμποροι λιανικής πώλησης απαγορεύεται πλέον να παραπέμπουν τους καταναλωτές σε τοπικά καταστήματα με διαφορετικές τιμές και προϊόντα, μια πρακτική γνωστή ως «γεωγραφικός αποκλεισμός». Ο κανονισμός για τον τερματισμό του αδικαιολόγητου γεωγραφικού αποκλεισμού εγκρίθηκε από τους ευρωβουλευτές και τέθηκε σε ισχύ σε ολόκληρη την ΕΕ στις 3 Δεκεμβρίου 2018.

Επιπλέον, οι διαδικτυακοί πωλητές πρέπει να αποσαφηνίζουν εξαρχής το κόστος και τις όποιες χρεώσεις. Υποχρεούνται να παρέχουν σαφείς πληροφορίες σχετικά με την τελική τιμή, συμπεριλαμβανομένων όλων των φόρων και πρόσθετων επιβαρύνσεων. Εάν οι εν λόγω υπηρεσίες επιβαρύνονται με πρόσθετες χρεώσεις, ο καταναλωτής δεν υποχρεούται να πληρώσει εάν δεν τις επιλέξει εν γνώσει του. Απαγορεύονται, επίσης, οι επιπλέον χρεώσεις που αφορούν τη χρήση πιστωτικής ή χρεωστικής κάρτας.

Επιστροφές και ακυρώσεις

Ο καταναλωτής έχει στη διάθεσή του 14 ημέρες για να επιστρέψει μια παραγγελία που έκανε ηλεκτρονικά (για οποιονδήποτε λόγο) και να λάβει αποζημίωση. Υπάρχουν ορισμένες εξαιρέσεις, όπως εισιτήρια τραίνων και αεροπλάνων, εισιτήρια συναυλιών ή κρατήσεις ξενοδοχείων. Απαραίτητη προϋπόθεση είναι η ενημέρωση του εμπόρου για την ακύρωση της αγοράς.

Εάν μια παραγγελία δεν παραδοθεί εντός της συμφωνημένης προθεσμίας ή εντός 30 ημερών, ο καταναλωτής δικαιούται να την ακυρώσει και να λάβει αποζημίωση.

Δωρεάν 2ετής εγγύηση

Όλα τα προϊόντα και οι υπηρεσίες που αγοράζονται εντός της ΕΕ, στην Ισλανδία, στο Λιχτενστάιν και στη Νορβηγία, καλύπτονται από εγγύηση τουλάχιστον δύο ετών. Οι εθνικοί κανονισμοί ή ο έμπορος μπορεί να να προβλέπουν πρόσθετη εγγύηση, αυτό όμως δεν αντικαθιστά ούτε μειώνει τη διετή εγγύηση. Σε περίπτωση που τα προϊόντα υποστούν φθορά κατά τη διάρκεια της παράδοσης, αποδειχθούν ελαττωματικά ή δεν ανταποκρίνονται στα διαφημιζόμενα χαρακτηριστικά, ο πωλητής οφείλει να τα επισκευάσει ή να τα αντικαταστήσει δωρεάν, να μειώσει την τιμή ή να επιστρέψει στον καταναλωτή το συνολικό ποσό της αγοράς. Αν και η εγγύηση καλύπτει μεταχειρισμένα αγαθά που προμηθεύονται από εμπόρους, δεν καλύπτει προϊόντα που αγοράζονται από ιδιώτες.

 

 

Πηγή: europarl.europa.eu

             



Τελευταία Νέα από europa.eu
  • No noew..
To κέντρο συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση.