Η Επιτροπή ενέκρινε 6.7 δισ. ευρώ για επενδύσεις σε έργα στον τομέα των μεταφορών

Τρίτη, 12 Ιούλιος, 2016 | NEA

LOGO CE_horizontal_EL_quadri

Τα κράτη μέλη της ΕΕ την Παρασκευή, 8 Ιουλίου ενέκριναν επισήμως τον κατάλογο των 195 έργων στον τομέα των μεταφορών που θα λάβουν χρηματοδότηση 6.7 δισεκατομμυρίων ευρώ από κονδύλια της ΕΕ στο πλαίσιο της πρόσκλησης για την υποβολή προτάσεων του 2015 της χρηματοδοτικής Διευκόλυνσης «Συνδέοντας την Ευρώπη» (ΔΣΕ).

Ο κατάλογος αυτός ανακοινώθηκε από την Επιτροπή στις 17 Ιουνίου (βλ. δελτίο τύπου, ενημερωτικό σημείωμα και συνέντευξη τύπου). Μαζί με το επενδυτικό σχέδιο της Επιτροπής, η ΔΣΕ συμβάλλει σημαντικά στη γεφύρωση του επενδυτικού χάσματος στην Ευρώπη και στην τόνωση της οικονομίας της ΕΕ. Η επένδυση που επιβεβαιώθηκε την Παρασκευή από τα κράτη μέλη θα αποδεσμεύσει πρόσθετη δημόσια και ιδιωτική συγχρηματοδότηση συνολικού ύψους 9,6 δισ. ευρώ και αναμένεται να δημιουργήσει έως και 100.000 θέσεις εργασίας μέχρι το 2030.

Η επίτροπος Μεταφορών κα Βιολέτα Μπουλτς δήλωσε τα εξής: «Χαίρομαι που έχουμε την υποστήριξη των κρατών μελών για επενδύσεις πολλών δισεκατομμυρίων σε 195 έργα προτεραιότητας στον τομέα των μεταφορών. Το μεγαλύτερο μέρος αυτής της χρηματοδότησης έχει διατεθεί στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη, με στόχο να συμβάλει στη γεφύρωση του χάσματος όσον αφορά τη ανάπτυξη μεταξύ των περιφερειών της ΕΕ. Στο πλαίσιο αυτό, η Διευκόλυνση «Συνδέοντας την Ευρώπη» συμβάλλει σε καλύτερες, φιλικότερες προς το περιβάλλον και ασφαλέστερες μεταφορές σε ολόκληρη την Ευρώπη».

Οι επιμέρους συμφωνίες επιχορηγήσεων των έργων θα εκπονηθούν από τον Εκτελεστικό Οργανισμό Καινοτομίας και Δικτύων (INEA) και θα υπογραφούν με τους δικαιούχους των έργων κατά το τέλος του έτους.

Ο πίνακας που ακολουθεί παρουσιάζει τα έργα που θα χρηματοδοτηθούν στην Ελλάδα.

Πρόσκληση

Κωδικός Πρότασης

Τίτλος της πρότασης

Περιγραφή της πρότασης

Πρόταση για χρηματοδότηση από τη Διευκόλυνση «Συνδέοντας την Ευρώπη»**, €

Συνοχή

2015-EL-TM-0253-W

Κατασκευή της σιδηροδρομικής υποδομής στο τμήμα Ψαθόπυργος — Πάτρα

Η δράση αποσκοπεί στην άρση των σημείων συμφόρησης με την αντικατάσταση της σιδηροδρομικής γραμμής μονής τροχιάς με γραμμή διπλής τροχιάς τυποποιημένου εύρους σε μήκος 10,5 χιλιομέτρων στο τμήμα Ψαθόπυργος – Πάτρα. Βρίσκεται στον Ανατολικό Διάδρομο/Διάδρομο Ανατολικής Μεσογείου και αποτελεί μέρος του γενικού σχεδίου για την κατασκευή του τμήματος της σιδηροδρομικής γραμμής Διακοφτό – Πάτρα καθώς και του σιδηροδρομικού άξονα Αθήνα — Πάτρα. Οι δραστηριότητες περιλαμβάνουν την κατασκευή υποδομών σε τμήματα ανοικτών γραμμών, δύο εκσκαφές ανοικτού ορύγματος, απαλλοτριώσεις γης, μεταφορά δικτύων κοινής ωφελείας, αρχαιολογικές εργασίες, καθώς και τη διαχείριση έργων. Μακροπρόθεσμα, η δράση θα συμβάλει στη μείωση του χρόνου μετακίνησης μεταξύ Αθήνας και Πάτρας κατά τουλάχιστον 1 ώρα και 25 λεπτά.

78.537.185

Συνοχή

2015-EU-TM-0197-M

Υλοποίηση  προγράμματος εγκατάστασης του SESAR 2015 — Δέσμη 3

Η δράση συνεισφέρει στην εγκατάσταση του SESAR και στοχεύει να διευκολύνει τη συντονισμένη και συγχρονισμένη εγκατάσταση δέσμης έργων υλοποίησης έργων (IPs) στα κράτη μέλη του Ταμείου Συνοχής. Τα εν λόγω IPs προσαρμόζονται στο πρότυπο των πιλοτικών κοινών έργων (PCP), όπως ορίζονται στον κανονισμό (ΕΕ) αριθ. 716/2014 και αναμένεται πως θα συμβάλλουν στη βελτίωση των επιδόσεων του σχεδίου διαχείρισης εναέριας κυκλοφορίας (ATM). Η δράση αυτή περιλαμβάνει IPs σε πέντε από τις έξι λειτουργίες του ATM (AFS) που περιγράφονται στο PCP. Ο προγραμματισμός της υλοποίησης είναι σύμφωνος με τις επιδιωκόμενες ημερομηνίες εγκατάστασης που καθορίζονται στον κανονισμό (ΕΕ) αριθ. 716/2014.

484.870

Συνοχή

2015-EU-TM-0235-S

ELEMED —

Εξηλεκτρισμός της Ανατολικής Μεσογείου

Η παρούσα ταυτόχρονη διπλή δράση (με την 2015-EU-TM-0236-S) θα επιτρέψει την εισαγωγή ενέργειας που παράγεται στην ξηρά ως  εναλλακτική λύση πρόωσης πλοίν στην Ανατολική Μεσόγειο. Περιλαμβάνει 4 λιμένες σε 3 χώρες της ΕΕ: Κύπρο (Λιμένας Λεμεσού), Ελλάδα (Λιμένας Κυλλήνης, Λιμένας Πειραιώς) και Σλοβενία (Λιμένας Koper). Η δράση περιλαμβάνει συλλογή βασικών πληροφοριών και προπαρασκευαστικές μελέτες μαζί με την πιλοτική εφαρμογή ηλεκτροδότησης ελλιμενισμένων πλοίων από την ξηρά («cold ironing») στο λιμένα Κυλλήνης. Τα παραπάνω εμπίπτουν στον Ανατολικό Διάδρομο/Διάδρομο Ανατολικής Μεσογείου και αποτελούν μέρος του γενικού σχεδίου για την εφαρμογή φιλικών προς το περιβάλλον θαλάσσιων μεταφορών στην Αδριατική Θάλασσα και τον Ανατολικό Διάδρομο/Διάδρομο Ανατολικής Μεσογείου. Με το έργο θα προωθηθεί ο εξηλεκτρισμός των πλοίων με αποτέλεσμα τη βελτίωση των περιβαλλοντικών επιδόσεων της ναυτιλίας.

934.650

ΓΕΝΙΚΑ

2015-EU-TM-0108-S

Πρόληψη συμβάντων και ατυχημάτων από ασφαλέστερα πλοία στους ωκεανούς

Το παγκόσμιο πλαίσιο στο οποίο τοποθετείται το PICASSO αποβλέπει σε ένα σύγχρονο και ανεπτυγμένο ναυτιλιακό τομέα, με ικανό και ενημερωμένο εργατικό δυναμικό που θα συμβάλλει στο να καταστεί ο τομέας περιβαλλοντικά φιλικότερος, ασφαλέστερος και πιο αποδοτικός και βιώσιμος. Το PICASSO, είναι μια μελέτη με πιλοτικές δράσεις που αποσκοπεί στην αντιμετώπιση των προκλήσεων και των  ευκαιριών που σχετίζονται με την ασφάλεια στη θάλασσα και την ασφάλεια των δραστηριοτήτων επί των πλοίων και στην ξηρά. Το Picasso είναι οργανωμένο σε 4 βασικές δραστηριότητες: 1) τις επί σκάφους ασφαλείς και αποτελεσματικές δραστηριότητες· 2) την ασφάλεια στην ακτή· 3) τη διαχείριση συμβάντων· και 4) την κατάρτιση και τους ανθρώπινους παράγοντες. Το Picasso θα παρέχει λύσεις για τη βελτίωση της ασφάλειας και των συνθηκών προστασίας στη ναυτιλία.

165.375

ΓΕΝΙΚΑ

2015-EU-TM-0196-M

Υλοποίηση του προγράμματος εγκατάστασης του SESAR 2015 — Δέσμη 2

Η δράση συνεισφέρει στην εγκατάσταση του SESAR και θα έχει ως στόχο να διευκολύνει τη συντονισμένη και συγχρονισμένη εγκατάσταση συνεργατικών σχηματισμών εκτέλεσης έργων (IP) στην Ευρώπη. Οι εν λόγω IPs ευθυγραμμίζονται με το πρότυπο κοινών έργων (PCP), όπως ορίζεται στον κανονισμό (ΕΕ) αριθ. 716/2014 και αναμένεται πετύχουν βελτίωση όσον αφορά τις επιδόσεις της διαχείρισης της εναέριας κυκλοφορίας (ATM) βραχυπρόθεσμα και μεσοπρόθεσμα (μέχρι το 2020). Η δράση αυτή περιλαμβάνει IPs και στις έξι λειτουργίες της ATM (AFs) που περιγράφονται στην PCP. Ο προγραμματισμός της εφαρμογής είναι σύμφωνος με τις επιδιωκόμενες ημερομηνίες εγκατάστασης που καθορίζονται στον κανονισμό (ΕΕ) αριθ. 716/2014.

10.501.517

ΓΕΝΙΚΑ

2015-EU-TM-0250-M

CarEsmatic

Το Koper, η Βαρκελώνη και ο Πειραιάς συνιστούν βασικά λιμάνια εντός των  διαδρόμων της Βαλτικής-Αδριατικής, της Μεσογείου και της Ανατολής/Ανατολικής Μεσογείου αντίστοιχα. Η δράση θα συνεισφέρει στη βελτίωση της υφιστάμενης υπηρεσίας Θαλάσσιων Αρτηριών (MοS) με σκοπό την αύξηση της μεταφοράς ηλεκτρικών οχημάτων διά θαλάσσης. Για το σκοπό αυτό, η δράση θα: αναπτύξει υποδομές πρόσβασης σε δύο λιμένες (Koper και Βαρκελώνη) ώστε να βελτιώσει την πρόσβαση σε λιμένες και σιδηροδρομικές ανταποκρίσεις. Θα αναπτυχθεί επίσης η ιχνηλασιμότητα του οχήματος κατά τη διάρκεια της μεταφοράς μέσω της χρήσης ραδιοσυχνικής αναγνώρισης. Περαιτέρω, στο Koper και τη Βαρκελώνη θα μελετηθεί και θα προχωρήσουν στην εγκατάσταση πρωτότυπων στηλών ηλεκτρονικής φόρτισης και με μία μελέτη θα αξιολογηθούν οι περιβαλλοντικές επιδόσεις της γραμμής Neptune, του φορέα εκμετάλλευσης της σύνδεσης. Τα συνολικά οφέλη θα περιλαμβάνουν την αποσυμφόρηση του οδικού δικτύου και την προώθηση καθαρότερων πηγών ενέργειας.

31.000

ΓΕΝΙΚΑ

2015-EU-TM-0310-M

ADRI-UP -Αναβαθμισμένες υπηρεσίες Θαλάσσιας Αρτηρίας στην Αδριατική

Το ADRI-UP αναπτύσσει υποδομές για την λιμενική κα εφοδιαστική υποστήριξη ενισχύοντας τις  υπηρεσίες  εφοδιαστικής των τακτικών πλωτών μεταφορών κατά μήκος του διαδρόμου της Θαλάσσιας Αρτηρίας (MoS) Αδριατικής-Ιονίου μεταξύ των κεντρικών λιμένων  Τεργέστης, Ανκόνας και Ηγουμενίτσας. Αυτό καθιστά δυνατή τη σύνδεση και ενοποίηση τεσσάρων διαδρόμων των ΔΕΔ-Μ. Η δράση συνίσταται στις ακόλουθες δραστηριότητες: στην κατασκευή εμπορευματικού χωριού στην Ηγουμενίτσα και σύνδεσης με την ενδοχώρα. Μελέτες της σιδηροδρομικής υποδομής και των τερματικών σταθμών RO/PAX στο λιμάνι της Ανκόνα.  Αναδιάρθρωση της προβλήτας VI στην Τεργέστη. Ενσωμάτωση της θαλάσσιας σύνδεσης και του παραλιμένιου τερματικού σταθμού του Fernetti. Καινοτόμα εργαλεία ΤΠΕ. Η δράση βελτιώνει τη σύνδεση των λιμένων με την ενδοχώρα, αυξάνοντας τη μεταστροφή προς άλλα μέσα μεταφοράς και τη χρήση βιώσιμων τρόπων μεταφοράς.

3.396.000

** Η χρηματοδότηση ΔΣΕ στο πλαίσιο πολυεθνικών προτάσεων (ΕΕ) κατανεμήθηκε στα αντίστοιχα κράτη μέλη με βάση το μερίδιο κάθε αιτούντα στην πρόταση και τον τόπο της επίσημης έδρας τους.

Αναδημοσίευση Δελτίου Τύπου Αντιπροσωπείας της ΕΕ στην Ελλάδα

Σκανάρετε για να συμμετάσχετε στην πλατφόρμα mazi.eu!

Θέλετε να μάθετε περισσότερα για την ΕΕ και να συμμετάσχετε σε συζήτηση για το μέλλον της;



Με μία ματιά
                                     
Τελευταία Νέα από europa.eu
  • No noew..
To κέντρο συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση.